Valtice - Břeclav

Trasa:

Valtice – Břeclav (vlakové nádraží)

17,5 km

• pro trekkingová nebo horská kola •

Profil trasy

0,0 km

Valtice – náměstí
Z Valtic vyjedeme po silnici směrem na Úvaly. Tato silnice vede také k nejbližšímu hraničnímu přechodu do rakouského Schrattenbergu (2 km). Je to přesně na opačnou stranu než Lednice. Dalším vodítkem může být i to, že se nám silnice začne pod koly pěkně zvedat.

1,5 km

Asi po 1,5 km stoupání na asfaltové silnici odbočíme vlevo po červené na polní cestu a přijedeme ke Kolonádě.

1,7 km

Kolonáda Kolonáda
Tento vyhlídkový objekt se nachází na nejvyšším bodě celé trasy (291 m). Za Kolonádou narazíme na asfaltovou cestu tzv. signálku. Podél této cesty vedla „železná opona“, aby se nikdo nedostal za hranici komunistického ráje. Naštěstí jsou tyhle doby pryč a po drátech už není ani památka. Na signálce se dáme doleva a nikam z ní neodbočujeme.

3,7 km

Asi po 2 km přijedeme k T-rozcestí. O žádném odbočení tady nepřemýšlýme a držíme si pořád přímý směr podél česko-rakouské hranice.

5,3 km

Po dalších 1,5 km přijedeme do lesa a do cesty se nám připlete odbočka vlevo na Boří Dvůr. Ignorujeme ji a šlapeme stále rovně za nosem. Za chvíli vyjedeme z lesa a cestu budou opět obklopovat pole.

7,5 km

Cesta nás dovede přes pole až ke kraji lesa. Tady se dáme doprava po asfaltce, která nás přivádí k hraničnímu přechodu Poštorná-Reinthal.

8,2 km

Hraniční přechod
Tady stojí restaurace, kde se můžete skvěle nabaštit a doplnit tekutiny. Na parkovišti před restaurací nestojí žádní „tiráci“ a ani tu nejsou žádné kolony aut, které čekají na odbavení. Přechod je určen pouze pro osobní auta, motocykly a samozřejmě kolaře a pěškaře.Odsud budeme pokračovat rovně na Pohansko. Umístěné rozcestníky nám zabrání v tom, abychom zabloudili.

11,5 km

Přijíždíme na T-rozcestí, kde uhybáme vpravo nadjezdem přes koleje.

12,0 km

Je tu lesní křižovatka a rozcestník. Zabočíme vlevo, i když nás nabraná rychlost bude určitě nutit pokračovat rovně podél kolejí.

13,3 km

Ha, zrada ! Do cesty se nám připletla vrata. A ještě k tomu zamčená. Teď se nám nabízí otázka: Co dál? Nic naplat, musíme využít svoje fyzické síly, hodit kolo přes rameno a překonat tak jedinou nepříjemnou překážku na této trase. Nalevo od vrat jsou dřevěné schůdky nebo spíš štafle, po kterých drátěné oplocení obory snadno :o) překonáme. Po překonání překážky pokračujeme po asfaltce a po několika set metrech odbočíme ostře vlevo na neasfaltovou cestu k zámečku Pohansko.
Po zveřejnění této trasy jsem se od čtenáře z Břeclavi dověděl, že existuje možnost, jak se zamčené bráně vyhnout. Kousek před branou odbočuje z asfaltky pěšina, kterou se dostaneme ke stavidlu (nebo minipřehradě), které překonáme po mostě a pokračujeme doprava po cestě k zámečku (nedá se zabloudit). Dokonce tím ušetříme i nějaké metry. Nedostaneme se ale na louku za branou (u odbočky k zámečku), kde hnízdí na jaře velké množství čápů (asi nejhezčí louka na Pohansku).

14,5 km

Pohansko Pohansko
Lovecký zámeček postavený v letech 1810-1811.  Na tomto místě se také nachází významné archeologické naleziště z doby prvního slovanského osídlení. Proto je zde dnes umístěna stálá archeologická expozice.
U zámečku jsou na rozcestí směrové ukazatele. Zelená nás dovede do Břeclavi.